expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Babka z kisieli

Kisielowa babka od razu przykuła moją uwagę. Nie mogłam przejść obojętnie wobec jej pięknego różowego koloru. Wiedziałam ile radości sprawię Zuzi gdy ją upieczemy. Kolor co prawda wyszedł nam bardziej brzoskwiniowy, ale zabawa i emocje podczas jej przygotowywania były tak wielkie, że dzieci nie zwróciły nawet uwagi na ten mały szczegół. A babeczka sama w sobie jest pyszna, puszysta, lekko kwaskowa. Coś czuję że będziemy do niej wracać :) Zapraszam!

Składniki na babkę:
  • 250 g masła lub margaryny
  • szklanka cukru
  • 5 jajek
  • szklanka mąki pszennej
  • szklanka kisieli truskawkowych, bez cukru - użyłam dwóch truskawkowych i dwóch malinowych, myślę że dużo lepiej sprawdziłyby się tu wiśniowe
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywną pianę. 
Masło w temperaturze pokojowej utrzeć z cukrem na puszystą masę. Stale ucierając dodawać kolejno żółtka. Mąkę, kisiel i proszek do pieczenia przesiać, dodać do masy. Dokładnie wymieszać, następnie wlać ekstrakt. Pianę z białek wymieszać z masą na najniższych obrotach miksera. Gotową masę wylać do formy wysmarowanej masłem i obsypanej kaszą manną. 
Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni, przez 40 minut, do suchego patyczka. Wystudzić na kratce.


 



Składniki na polewę:
  • 200 g białej czekolady
  • 3 łyżki mleka
  • 2 łyżki masła
dodatkowo: kolorowa posypka

Czekoladę drobno posiekać, wsypać do miseczki, dodać masło i mleko. Miseczkę ustawić nad garnkiem z gotującą się wodą i podgrzewać do rozpuszczenia i połączenia się składników.  Przestudzić i pędzelkiem posmarować babkę. Udekorować kolorową posypką. 
Smacznego :) 





29 komentarzy:

  1. mam nieco inny przepis- miałam piec w sobotę, ale zrobiłam jednak marmurkową:) i dobrze bo Twoja wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i polecam właśnie ten przepis :)

      Usuń
  2. Z kisielem? Nie słyszałam jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna :) Mi też nigdy nie udawało się uzyskać różowego koloru poprzez dodatek kisielu. Zwykle wychodził mi właśnie jakiś łososiowy, a czasami nawet szary :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze że jest smaczna, choć szarego koloru bym nie chciała :D

      Usuń
  4. też kiedyś robiłam podobną;)) Muszę odkopać przepis;) A gdzie kupiłaś takie śliczne serduszka??:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz widze taka babke. Wglada swietnie. Ciekawa jestem strasznie jak smakuje :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majka polecam, jest bardzo smaczna, dzieciaki zjadały ze smakiem a to dla mnie najważniejsze :)

      Usuń
  6. Cudna jest, od dawna mi się właśnie taka różowiutka marzy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. piękna, subtelna, mniam! zdradź tylko ile kisieli mieści szklanka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) użyłam 4 kisieli po 38 gram, można dać 5!

      Usuń
  8. ależ okazała ta baba:-), nie wiem czemu mi takie nie wychodzą:-), a tak lubię jeść baby:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajowa, różowiuchna ;) Kiedyś coś piekłam na kisielku i nie było złe :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudenko :) to bedzie hit tegorocznych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja Mama kiedyś taką robiła.... bardzo mi smakowała właśnie ze względu na ten kwaskowy smak! Muszę koniecznie Łucjo wypróbować Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wooooow, o babce kisielowej słyszę po raz pierwszy. Udało Ci się mnie zaintrygować :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Robiłam kiedyś babkę z dodatkiem kisieli i bardzo mi smakowała. Twoja ma śliczny, delikatny kolor!: )

    OdpowiedzUsuń
  14. Widzę ją w kolorze morelowym:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Babeczka od serca z kisieli. piękna :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczności. I wygląda jakby była w woalu:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ślicznotka! Piekłam ją kiedyś i przyznaje, że była bardzo dobra :D

    OdpowiedzUsuń
  18. fajna ta babka, jak byłam dzieckiem to babcia robiła podobną :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU