expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

poniedziałek, 4 listopada 2013

Jabłecznik serowy

Tak smacznego, szybkiego i prostego ciasta dawno nie jadłam :) Kasia z blogu Bake&Taste w zeszłym tygodniu zamieściła przepis na ten jabłecznik, deklarując że jest najlepszy, jaki w życiu jadła. Prezentował się tak pięknie że nie mogłam się powstrzymać i go upiekłam :) Nie zawiodłam się! Ciasto już podczas wyrabiania jest przyjemne i pięknie pachnie. Przygotowanie go zajmuje kilka minut. W smaku idealne, delikatne i pachnące, z wyraźnie wyczuwalnym serkiem i słodkie miękkie jabłka. Dodatkowo, nie ma problemów z krojeniem, ponieważ ciasto "fabrycznie" podzielone jest na 12 równych części, wystarczy przejechać nożem :) Polecam :)

Składniki na formę 25x36 cm:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 200 g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 200 g serka homogenizowanego, waniliowe danio
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 6 jabłek (kortland)
Formę wyłożyć papierem do pieczenia. Jabłka obrać, przekroić na pół i wydrążyć środki.
Mąkę i cukier puder przesiać do miski, dodać proszek do pieczenia, cukier waniliowy i sól. Następnie serek i pokrojone w kostkę miękkie masło. Wszystkie składniki zagnieść na gładkie ciasto, podzielić na dwie równe części, które rozwałkować na prostokąty o wielkość blaszki. Pierwszy placek włożyć do formy, na nim ułożyć połówki jabłek 3x4 i przykryć drugim plackiem - najlepiej przenieść go na papierze do pieczenia. Lekko docisnęłam ciasto na krawędziach, pomiędzy jabłkami nie ruszałam.
Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni, ok 35-40 minut, gdyby ciasto za bardzo się rumieniło, przykryć papierem do pieczenia. Po upieczeniu przestudzić i oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego :) 



36 komentarzy:

  1. Wygląda rzeczywiście rewelacyjnie. Nie dziwię sie, że nie mogłaś się oprzeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś to ciasto, jest faktycznie przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. I u Kasi i u Ciebie zachwycające:-)) Też się przymierzam do niego:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie Ci się upiekł! bardzo mi miło, że się na niego zdecydowałaś, no i że przypadł do gustu jak nam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda, sama bym chętnie zjadła :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale fajne, pysznie muszą smakować te całe jabłka, no i ten automatyczny podział też jest genialny :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiej szarlotki jeszcze nie piekłam,smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  8. A ten serek to robi różnicę. Ciasto mego wilgotne :) Smacznie oj, smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również nie piekłam takiej pychoty, ale muszę w końcu zrobić :)...

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda pysznie:) chętnie bym spróbowała !

    OdpowiedzUsuń
  11. Och jaki pyszny! a do tego takie piekne zdjecie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Och to ciasto kusi i kusi z każdej strony :) Pysznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zachwycające jest to ciasto!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda naprawdę mniamniuśnie :)
    Ja właśnie szukam przepisu na ciasto z jabłkami, bo zostałam obdarowana całym workiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam do upieczenia tego :) będziesz zachwycona!

      Usuń
  15. Wspaniałe ciacho :)! I też je zapisałam na swoją listę, jak tylko zobaczyłam u Kasi ale jeszcze nie miałam kiedy zrobić a widzę, że powinnam :)!

    OdpowiedzUsuń
  16. Niezwykłe ciasto!! Połączenie dwóch najbardziej popularnych polskich deserów to strzał w 10!!

    OdpowiedzUsuń
  17. widziałam go u Kasi, też mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  18. a ja w tym roku jabłka zastąpiłam śliwkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Widziałam to ciasto już w zeszłym roku na kilku blogach i ciągle nie mogę się zebrać, żeby je upiec. Teraz jabłka są bardzo na topie - pora się zmotywować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dłużej już radzę nie czekać!! :) ciasto smakuje obłędnie, więc nie trać czasu i piecz! :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU