expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 15 listopada 2013

Banoffee pie

Słodka rozpusta - banany, kajmak, bita śmietana. Jakby tego było mało, to powiem jeszcze, że Banoffee pie nie wymaga pieczenia, ponieważ spód wykonany jest z ciasteczek zbożowych. Deser błyskawicznie się przygotowuje i błyskawicznie zjada.  Jest słodki, ale nie przesłodzony. Doskonały na każdą okazję :) Zapraszam.

Składniki na dużą formę do tarty:
  • puszka kajmaku
  • 300 g ciasteczek zbożowych
  • 120 g masła
  • 4 banany
  • 400 g śmietanki kremówki
  • sok z 1/2 cytryny
  • łyżka cukru pudru
  • 2 kostki gorzkiej czekolady
Dno formy wyłożyć folią aluminiową, boki wysmarować delikatnie masłem. Ciasteczka zmiksować blenderem na piasek, dodać roztopione masło, wymieszać. Masą ciasteczkową wyłożyć dno i boki formy. Schłodzić w lodówce przez 30 minut. Na schłodzony spód ciasteczkowy wyłożyć równomiernie kajmak. Wstawić do lodówki do schłodzenia - u mnie stał przez kilka godzin. Przed podaniem pokroić banany i skropić sokiem z cytryny, ułożyć na masie kajmakowej. Śmietankę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodać cukier puder, wyłożyć na banany. Czekoladę zetrzeć na tarce i obsypać nią deser. Podawać.
Smacznego :)


Źródło: Sweet Corner

26 komentarzy:

  1. Cudowne!
    Uwielbiam ten deser.
    Rozpieszczasz...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubimy ten deser:):) Dawno go już nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko, co za pyszności, i jakie piękne, w weekend się za to zabieram:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie ten deser nie chciał wyskoczyć tak zgrabnie jak tobie z foremki i pokruszył się paskudnie,ach ,tragedia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez problemu wyszedł z formy i dobrze się kroił :)

      Usuń
  5. Pycha, do tego z moja ulubioną bitą śmietaną!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam,ale tak apetycznie wygląda,że narazie najadam się wzorkiem,a jak będę bardziej "czasowa"to zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała propozycja, pięknie wyglada , duża zaleta,że można szybko przyrządzić.

    OdpowiedzUsuń
  8. pycha ! miałam okazje spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię :) Mały kawałek i mam dosyć słodkości na długi czas :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Barrdzo apetycznie wygląda! : )
    Świetne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  11. Taaaki słodki i ..... taaaki dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  12. prosto i pysznie - robię to! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale pysznie wygląda. Nie znałam tego przepisu a teraz dzięki temu, że tutaj zajrzałam, mam nadzieję zrobić ten deser. Przez przypadek tutaj jestem :) I będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU