expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 29 maja 2013

Bułeczki owsiane

Śniadaniowe bułeczki na mące owsianej. Lekkie i puszyste. Z podanego przepisu wychodzi niesamowita ilość :) ciasto bardzo ładnie wyrasta. A bułeczki ? ... szybko znikają. Ale to dobrze, ponieważ najlepsze są pierwszego dnia. 

Dziękuję Klaudii z blogu Chochliki kuchenne za zaproszenie do zabawy i nominację do Liebster Blog :) pod przepisem zamieszczę odpowiedzi na pytania :)  jak by tak wszystkie moje odpowiedzi zebrać w jednym poście można by było sporo się o mnie dowiedzieć :)

Składniki:
  • 500 g mąki pszennej
  • 200 g mąki owsianej
  • 1/3 szklanki płatków owsianych
  • 2 szklanki mleka
  • 1 łyżka miodu
  • 60 g drożdży
Drożdże wymieszać z łyżką miodu i mlekiem. Wsypać mąkę owsianą, wymieszać i odstawić na godzinę. Następnie dodać sól i mąkę pszenną, zagnieść ciasto (musiałam podsypać jeszcze mąką). Ponownie odstawić i jeszcze raz wyrobić ciasto. Uformować bułeczki i ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch posypać płatkami owsianymi. Odstawić na 15 minut do napuszenia. 
Piekarnik nagrzać do temperatury 220 stopni, piec 20 minut. 
Smacznego :) 

Źródło: Przepis z opakowania mąki owsianej


Moje odpowiedzi na pytania Klaudii:
  • Od czego zaczęła się Twoja przygoda z gotowaniem?
już nawet nie pamiętam, od najmłodszych lat pomagałam mamie w kuchni, jednak prawdziwe gotowanie zaczęło się wtedy gdy wyprowadziłam się z domu rodzinnego
  • Wolisz odtwarzać istniejące już przepisy czy komponować własne dania?
póki co często korzystam z przepisów, ale im więcej gotuję tym łatwiej mi przychodzi komponowanie własnych potraw
  • Tracisz czasem zapal do prowadzenia bloga?
jeszcze zapału nie straciłam, za krótko go prowadzę :) 
  • Zdarza Ci się posilać w fast-foodach? 
nawet nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam fast-foody
  • Blog kulinarny – pasja czy opcja możliwego zarobku?
pasja
  • W jakiej dziedzinie kulinariów odnajdujesz się najlepiej (pieczenie, desery, wytrawnie , alkohole, itp.)
najbardziej lubię piec :)
  • Jest coś od czego jesteś uzależniony/a albo coś czemu nie potrafisz się oprzeć? (mowa wyłącznie o jedzeniu)
spaghetti 
  • ”Przez żołądek do serca” – myślisz ze gotujesz na tyle dobrze, żeby to powiedzenie nabrało sensu w rzeczywistości?
 nie wiem :) ale codziennie swoimi potrawami podbijam serce męża :D
  • Łatwo się poddajesz kiedy coś Ci nie wychodzi, czy próbujesz zrobić wszystko żeby osiągnąć upragniony cel?
 nie poddaję się, próbuję do skutku
  • ”Coś z niczego” – potrafisz wyczarować coś pysznego z resztek ?
 staram się :)
  • Masz w planach/ marzysz o podróżach kulinarnych?
 marzę o takich podróżach i mam nadzieję że kiedyś marzenia się spełnią :)

21 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Mhm, zrobiłam takie bułeczki dokładnie z przepisu na opakowaniu maki owsianej i wyszły gorzkie w smaku! Czy ktoś wie jaka jest tego przyczyna?

      Usuń
    2. powiem szczerze, że jedyna przyczyna jaka mi przychodzi do głowy to to że coś musiało być nie tak z mąką. Pozostałe składniki nie mogły wpłynąć na ich gorzkość.

      Usuń
  2. Powiadasz,ze buleczki najlepiej smakuja pierwszego dnia po upieczeniu? No problem haha :D I tak nie wytrwalyby u mnie dluzej :P

    Bardzo dziekuje za udzial w zabawie :D Fajnie bylo sie czegos o Tobie dowiedziec :)

    Jesli mozesz, prosze umiesc jeszcze linka do tego posta pod moim postem o Liebster Blog :)

    Pozdrawiam serdecznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Łucjo, bułeczki prezentują się fantastycznie! Wyglądają na mięciutkie i bardzo delikatne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio kupiłam mąkę owsianą i te Twoje bułeczki będą moją inspiracją, bo wyglądają niesamowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja jedną poproszę bułę. Takie ładne, aż się śmieją :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetnie wyglądają:) też się przymierzam do domowych bułek:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taka bułeczka na śniadanie to jest coś :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe, smaczne bułeczki na pyszne śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  9. domowe, świeże bułeczki na śniadanie to zaiste królewskie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie ma nic lepszego od własnych świeżych bułeczek!:) pycha

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja niedawno kupiłam mąkę owsianą i zastanawiałam się nad zrobieniem bułeczek z tego samego przepisu (też z opakowania:D). Teraz wiem, że jest sprawdzony:) Wyglądają apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. mam mąkę owsianą i starczy jeszcze na bułeczki:) Fajny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda wyśmienicie:) pychotka:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU